woensdag 24 september 2014

Herfstpark Schilderij

Herfstpark

Ik heb een herfstpark geschilderd voor het vak beeldend vorming. Ik heb de tussenstappen laten zien die ik heb genomen en vooral erg creatief geweest. Als tip wil ik meegeven dat heel erg veel mensen denken dat ze niet creatief genoeg zijn om iets te schilderen, tekenen of de kleien. Begin met een begin en knutsel en verander en begin desnoods nog een keer opnieuw. Dit is het resultaat

Stap 1: zorg voor goed materiaal

Stap 2: zorg voor schoon water en een bakje waar je in kunt mengen


Stap 3: begin met het gras zodat je een basis hebt

Stap 4: begin met de lucht want daaroverheen kun je schilderen

Stap 5: veeg met een niet al te natte kwast je blauwe verf heen en weer


Stap 6: met een hele dunne kwast (in dit geval een eyeliner kwastje) maak je bomen

Stap 7: maak de bomen met deze 2 kleuren. Hoe donker of licht je het wilt mag je zelf creatief in zijn. 

Stap 8: druk met de kwast overal op de plaatsen waar je bladeren wilt hebben. Gebruik verschillende kleuren voor extra effect


Stap 9: wit en zwart mengen voor een grindpad. 

Eindresultaat Stadspark Juffouw Marwa



1 opmerking:

  1. Feedback Stadspark in Herfstsfeer

    De opdracht was om te laten zien dat het park in herfstsferen verkeert door gebruik te maken van kleurnuance. Ik vind dat je dit goed hebt gedaan. Er zitten een paar mooie herfstkleuren tussen.

    De tweede helft van de opdracht is het gebruik van ruimtesuggestie. Ook hier ben je goed in geslaagd. Je hebt gebruik gemaakt van afsnijding, en doordat de linker boomstam breder is maak je duidelijk dat deze dichterbij staat. Kleine tip voor de volgende keer: als je de horizon een stuk lager tekent creƫer je meer diepte.

    Wat mij betreft heb je deze opdracht helemaal goed uitgevoerd. Je hebt er serieus werk van gemaakt, foto's gemaakt van het proces, en je schilderij voldoet aan alle eisen die vooraf zijn gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen